Korparna på Kallskärslid. Akt 573. Barnliv i Torekov.

Akt 573                                                                 2009-07-15

  

Barnliv i Torekov



- Marun, jag har verkligen försök intressera våra ungar, ja alla fem, för arternas fortbestånd. Men det är som att

tala för döva öron. Visserligen lägger Sugut och Sugin ut sig för Vånga-korparna. Men för Gunin, Lugin och

Lugar ser det dystert ut.

- Jag vet Sugus. Jag läste Akt 565, den 13 juni, om försöket att bejaka deras känsloliv med hjälp av sädesärlorna.

- Nu försöker jag igen, denna gången med hjälp av hämplingar. Hur kärleksfullt föräldrarna vakar över sina ungar,

väl dolda i rosa-rugosan, och förser dem med mat. Ack om de mina ville drabbas av moders- och faderskänslor.










- Otroligt vad kärt.

- Men räcker detta?




- Men hejada dig nu Sugus. Hämplingar lever av frön. Du träffade ju dem i ett rosa- rugosa- busgage.

- Jag vet. Men det går inte att locka Gunin, Lugin och Lugar att fixa ungar som skall matas med frön. Lite

list och vita lögner är tillåtet för en ömsint moder.

- Och stekeln kan förlänga sin njutning av utsikten över strand och hav, Torekov, Hallands Väderö och

Kattegatt.



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


http://bloggkartan.se/registrera/12470/kristianstad




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback