Korparna på Kallskärslid. Akt 572. Badliv i Torekov.

Akt 572                                                                 2009-07-14

  

Badliv i Torekov



- Marun, jag tycker Gunin , Login och de andra bara tänker bakåt. Lever dåligt i nuet och tänker
inte framåt. Tillexempel att det nu på nytt råder högtryck och badlivet skjuter fart. Men snart nog
är det höst. Se Högländarna, de fångar dagen.




- Sugus, det är väl så med folk och fä. Badar i tid och otid. Jag minns 1960-talet. Vad säger du Surin?




- Sugin, jag drar mig till minnes 1950-talet. Vad säger du Marin?




- Surin, jag klämmer i med 1940-talet. Vad säger du Urus?




- Va, Marin? Vad gafflar du om? Bad? Vad då bad? Jag har inte badat sedan 1930-talet. Vad
sa du för någonting Marun?




- Ni är lika hopplösa som de andra, bakåttänkare. Nu skall jag träffa Kajak och planera framtiden.

- Du riskerar gå på en mina. Kajak ligger mer än tre år efter sin tid.





Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


http://bloggkartan.se/registrera/12470/kristianstad





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback