Korparna på Kallskärslid. Akt 503. Fjärilshispa?



Akt 503                                                                               2008-09-01


Fjärilshispa?

  

- Ursäkta. Mitt namn är Vanessa, jag är amiral och invandrare på Hallands

Väderö. Jag känner mig absolut som öfast. Som amiral känner jag ett stort

ansvar för öns försvar. Just nu känner jag stor oro. Har hört och läst mycket

om invasionshot runt om i världen, Georgien  som exempel. Vissa iakttagelser,

kombinerat med ett rykte om invasion av Hallands Väderö, gjorde att jag tog

kontakt med Gunin. Jag ville låna utrymme i hans blogg för att få in synpunk-

ter på mina iakttagelser. Nu är jag kolugn. Mina farhågor kom verkligen på

skam, skamligt att behöva bli sagt av en amiral. Det allvarliga ryktet om inva-

sion gäller turister, benägna på björnbärsplockning. Av mina iakttagelser kun-

de samtliga snabbt avskrivas. Anfallande flyg var ett litet privatplan uppe för

att fotografera Pinus den Höge. De kajakpaddlande kustjägarna var fritidsfoto-

grafer på jakt efter bilder på Kajak. Bemanningen av fortet vid Lilla Sandhamn

var ett par kärlekstörstande minkar. Frukterna på äppelträdet besatt förvisso

ingen sprängkraft, snarare en viss mosighet och alls ingen myrtendoft. Fallna

byten var kolugna kossor som slött låg och idisslade. Rescue Gripen kom inte

till Ön för att evakuera befolkningen, hon var ute i övningssyfte. Men en annan

gång kanske det händer, att Hallands Väderö råkar i fara. Då är vi där, Amira-

lerna, var så säkra. Tag det lugnt och känn er, som sagts, säkra.


Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer
Postat av: gunnar

björnbär, det är gott till ostkaka!

2008-09-15 @ 18:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback