Korparna på Kallskärslid. Akt 446. Förändringarnas vindar?

image463


Akt 446                                                                        2008-03-01

  

Förändringens vindar?

  

- Sugus, jag vill testa din förmåga att koppla en associationskedja.

- Kajak, är det likheter, motsatser eller beröring? Rör det sig om rum eller

tid?

- Lugna dig. Beröring bör vi syssla med i en annan tid, i ett annat rum. Vad

säger du om jag säger Larsson?

- I Akterna har det vid osäkerhet varit dominant med Johansson och Nilsson.

Jag får väl klämma till med folkets meste kändis-Larsson, Henke.

- Om jag säger Icterina?

- Det är ju härmfågeln från några av våra Akter, bl.a. 151, från den 12/10 06.

Men även LI från den 6/1 2006.

- Du må hoppa över dem och koncentrera dig på den tidigaste, den från 1/3 06,

nr. XI.

- Det säger du. Jag hade annars en koppling genom Akt 343, 30/7 07. I den var

Ictorina i Helsingborg, Henke Larssons hemort. Akt XI ger mig "Punkt 402".

- Bra. Om jag säger bofink?

- Den bofink som varit flitigast i våra Akter är Knut. Jaha, "Punkt 402" och

"Knut" ger "Hamrin". Tillsammans med Henke ger det fastighetsaffärer. Två

fastighetsaffärer i Torekov, köp och försäljning.

- Precis. Henke har köpt sommarhus i Torekov och området med "Punkt 402",

som omfattar ett antal bebyggda och obebyggda fastigheter, har också bytt ägare.

- Henkes hus har utsikt mot en P-plats, "Punkt 402" har utsikt över Strandma-

len, Kullaberg och Hallands Väderö.

- Föränderliga vyer. Bilar kommer och far. Sand och tång kommer och går.

- Är associationen att regnvattnet från P-platsen vid Henkes rinner ut i havet

utanför "Punkt 402"?

- Ja. Oavsett om det blåser sand eller tång. Och 6,2 miljoner droppar har på

vägen söderut vuxit till 35 miljoner stänk.



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback