Korparna på Kallskärslid. Akt 491. Högt spel?


Akt 491                                                                        2008-06-30

  

Högt spel?

  

- Gunin, det är inte utan att jag lider.

- Lugin, är det en sorts sympati med tiden?

- Folkets expertföreträdare menar att det tidsmässigt är långsiktighet som

gäller vid aktiespekulationer. Jag lider med folket med tanke på det ras som

deras börs nu genomlider. Värdena är nere på en nivå som inte varit aktuell

sedan 2002.

- Vi har klarat oss bra på Hallands Väderö, Kallskärslids-börsen, trots att vi

inte har förmånen av att vara en finansö av typ Jersey.

- Det beror kanske på Marins kurs i aktiekunskap, som vi omtalade i Akt 354,

från den 27/8 2007. Hans elever har lyckats bra-

- I den kursen ingick bl.a. kunskap om konvertering, löptid, lång ränta, fjäril

och fienliga bud. Vad mer kan de deltagande fåglarna hunnit lära sig tills idag,

månntro?

- Jag har lyssnat lite på förhören. Jag vill höra vad du vet om aktuella termer.

- Jag är beredd.

- "Konkurs"?

- Det är när jag flyger från en punkt, kurs framåt, i allt vidare cirklar ju närmre

målet jag kommer. Låt mig säga att min flygväg beskriver en kons mantelyta.

- Många av de som börsraset tvingat i konkurs hade nog gillat din definition.

Jag provar med "korsägande".

- Det var inte mindre lätt. Här på Hallands Väderö, som ägs av kyrkan i Tore-

kov, finns ett kors på Engelska kyrkogården. Kyrkan har ett stort korsägande.

- Flera närliggande församlingar vill gå samman med Torekovs församling, och

i så fall även som delägare i Väderön. Det blir en sorts korsägande korsägande.

Jag går vidare med "effektiv avkastning¨.

- Ja du, jag har ofta suttit och tittat på alla kvigorna här på Väderön. Det är

otroligt vad de kan kasta ur sig. Rent otroligt, rent ut sagt.

- Rent? Det tveksamt. Vad säger du om "diversifiera"?

- Nuder-klanens verksamheter. Jag säger alla skator, utan undantag.

- Måhända de känner sig mer smickrade än utpekade. Du tänker kanske på

skrönan om silverskeden?

- I vart fall otillbörlig sidoverksamhet. Vad är det folket plägar säga; jo att inte

ha fingrarna i andras syltburkar.

- Ok. "Nedflaggning".

- Risken att "Sund" eller "Nanny" skall gå på en mina mitt i Väderösundet är

mikroskopisk. Och skulle det ske, lär det nog informativt höras och inte ske i

det fördolda. Och förmodligen med flaggan i topp.

- "P/s-tal".

- Ha, ha du. Det låter som när Kajak mitt i natten vill tala med en dåligt vaken

Sugus.

- Tyvärr, det blir ingen premie för dina svar. Ingenting alls.

- Jag är kompetent att själv lägga ut kursen. Även till någon som inte vill betala
 för denna Akten.

- Menar du inte aktien?

- Jag håller mig till ting av värde.



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback