Korparna på Kallskärslid. Akt 496. Jr griper in


Akt 496                                                                        2008-07-23

  

Junior griper in

  

- Mitt namn är Phoenicurus Jr. Ni minns mig från den 13/7. Bild 3 i Akt 492.

På den bilden väntade jag på mat från min pappa Rödstjärten. Gunin lovade att

så fort jag kunde flyga och äta själv så skulle jag få en egen Akt. Jag klarade

min examen, så här har ni mig. Jag ville ha en fin bakgrund till min bild, så för

att fjäska för Gunin, valde jag "Emils hodda", på Heden söder om Torekov.

"Gamla Emils hodda" - "Kajutan" - var ju på något sätt upprinnelsen till

Gunins tillkomst, enligt en tidigare Akt, Akt 266, 11/4 07, har det berättats

mig. Att Gunin hade bekymmer med skärpan var ju inte mitt fel. Bra i alla fall

att jag inte kan bli beskylld för stöld av min och Gunins bakgrund.



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback