Korparna på Kallskärslid. Akt 495. Merula griper in.




Akt 495                                                                        2008-07-18

  

Merkula griper in

  

- Mitt namn är Merula. Jag är koltrast och nästan lika helsvart som mina

vänner korparna. Min frus förtjänster ligger på ett djupare plan än i fjäder-

dräkten. Jag vill tacka Gunin, Lugin, Kajak och de andra korparna för att vi

på ett förtjänstfullt sätt har fått vara med i många Akter under åren. Jag minns

framför allt Akt 461 från den 6/4 och Akt 466 från den 20/4. Sedan min fru

och jag "kom i gång" under mars-april är vi nu inne på årets andra kull. I

dagarna, den 17 juli, kläcktes fyra käcka och hungriga ungar. Min fru vakar

fortfarande över dem, i regn och blåst, medan jag har börjat att transporter

föda till den växande familjen; en jäktig men trivsam tillvaro.


PS.   Jag tycker min gula näbb ger mig, i förhållande till korparna, lite av en

kungligt glans. För att inte tala om detta näbbs sångförmåga.   DS.



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback