Korparna på Kallskärslid. Akt 517. Utomordentligt smaklöst.



Akt 517                                                                                                                                          2008-12-31

  

Utomordentligt smaklöst


- Marun, så utomordentligt smaklöst.

- Marin, behärska dig nu. Du vet att vi ikväll skall fira in det nya året hos Surin och Urun. Och Surins

musselsoppa är allt annat än smaklös. Hon anrättar den efter Moster Elles recept. Receptet finns i någon

av de tidigare 516 Akterna. Du må förlika dig med tanken på att även Uruns bror Urus är där och sörplar

soppa. Du vet att han somnar innan fyrverkeriet sätter fart över Torekov och Arild.

- Vi borde vara hos FuginsKullaberg. Därifrån hade vi också sett Torekov och Arild, men därtill även

Helsingborg och halva Danmark. Blir det månntro någon Ålborg eller Gammeldansk till soppan? När jag

vanvördigt uttryckte mig om smaklöshet syftade jag på Nyårshälsningen från Gunin & Co i Schweiz.

- Den var väl rar. Och vilket chateau de har funnit för sitt nyårsfirande. Sion, fantastiskt.

- Jag syftade på "uppställningen", som är signerad Pax. Den kan knappast Gunin ha godkänt. Den är inte

från Schweiz. Ett rent bildfalsarium av Pax. Jag känner igen mjölkbordet, "Yenkepallen", uppmurad av

Råled-sten. Den finns utmed vägen mellan Dagshög och Solsidan, söder om Torekov.

- Vi är kanske på väg in i ett folkliknande beteende.

- Syftar du på "älskar att bli bedragna" får du snacka för dig själv. Ok för nyårshälsningen i sig. Men de

många färgprickarna får mig att misstänka att Pax påbörjat nyårsfirandet lite för tidigt.

- Där ser du, folkligt beteende.

- Förhoppningsvis får Pax tillbringa nyåret i någon av slottets kasematter.

- Nu var du inte särdeles snäll.

- Folkligt beteende. Gott Nytt År.



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback