Korparna på Kallskärslid. Akt 499. "Förstkläckte" griper in.



Akt 499                                                                        2008-07-23

  

Förstkläckte griper in

  

- Mitt namn är tillsvidare "Förstkläckte". Vi får våra riktiga namn när vi åter-

samlats, efter det att vi alla fyra lämnat boet. Vår återsamlingsplats är hemlig

Ni har ju kunnat följa oss från kläckningsdagen, den 16 juli, fram tills idag via

Akt 495 och 497. Eftersom jag var "försten" fick jag mest mask och larver.

Det är således i sin ordning att jag lämnar boet först. Via en buske, lite bråte

och sedan ner på marken. Det är lite si och så med flygförmågan, stjärtfjäd-

rarna kunde inte växa till sig i det trånga boet. Väl på marken gäller det att

snabbt komma till den väl skyddade återsamlingsplatsen. Mina föräldrar visar

mig tryggt dit. Vi fick en rätt varm uppväxtperiod. Tidvis upp mot 30 grader.

Då var det gott med läskande vinbär. Men nu gäller det att samla mod och

kraft. Biten fram till "hemligstället" är inte helt odramatiskt. Merula har var-

nat för såväl katter som skator. Skatorna är värst. Överlever jag och/eller

någon av mina syskon hör vi kanske av oss. Jag litar på Merula.



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback