Korparna på Kallskärslid. Akt 469. Maskerad som till maskerad?

image484


Akt 469
                                                                        2008-04-28

  

Maskerad som till maskerad?

  

- Gunin, understundom är naturen knepig och klurig, nästan obegriplig.

- Lugin, har du drabbats av vårdepression?

- Vid våra betraktelser av stengärdesgårdar, som vi återkommer till, såg jag ett

träd, som fick mig att tänka på maskerad. Du vet två av folket som maskerar

sig till häst. Två baktill, men enbart ett huvud.

- Du menar att en tanke från en ensam person är en huvudlös tanke?

- Träskalle. Jag syftar på trädet vi såg. Trädet som växte ur marken med två

separata stammar, men som en bit mot himlen gick ihop till en gemensam

topp.

- Gemensam strävan mot höga mål kan väl inte vara fel. Men visst är naturen

konstig. Nuder-klanen, exempelvis. Vi såg ju att den byggt ett näste nära en

sådan öppning i en gärdesgård, som golfspelare så egenmäktigt kan åstadkom-

ma, för att kunna försöka tillskansa sig ett större antal grindslantar.

- Men du, en öppning, men ingen grind. Jag tror det slant i någon av klanens

hjärnor.

- Eller att någonting är fördolt i naturens klurigheter.



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback