Korparna på Kallskärslid. Akt 296. Vårtid, vår tid för vår lek i vårvatten.

image305

Akt 296                                                                         2007-05-28 

Vårtid, vår tid för vår lek i vårvatten. 
 
- Kajak, jag såg att du lämnade Hallands Väderö österut. Ville du återupp-
leva dina vårkänslor vid Torekovs strandmalar?
- Härligt Sugus. Jag ser fram mot kvällningen.
- Jag känner att vi är i hänryckningens tider. Måste det bli kväll?
- Jag besökte Högländarna vid såväl Flytermossen invid Torevi och Strand-
skogen som vid Pussen, nära reningsverket vid Torekovs sydsida.
- Jag förmodar att på båda ställena var det nerkylning av känslorna i vattnet
som gällde.
- De har kalvar att ösa känslor över. Där talade man om morsdagskänslor.
- Ja, ja, Suck. Besökte du "Emils hådda"?
- Vårt gamla kärleksnäste från anno dazumal, ja.
- Som framgått av Akt 266 (11 april 07) är det inte samma "hådda". Ger inte
möjlighet till samma känslosvall.
 - Säg inte det. Ett rådjurspar var på väg dit. När hinden såg "håddan" tändes
hela hennes "bakbelysning".
- Jag tror snarare på influens från Hjärtafloen? Vattenlek. 

 Vi har placerat vår blogg i
 <ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback