Korparna på Kallskärslid. Akt 294. Otroligt om sant?

image303

Akt 294               2007-05-23            
                                       

Otroligt om sant. 
 

- Lugar, vet du vad som händer på Hallands Väderö medan vi sitter här vid
Stenshuvud och blir dästa av all god mat, signerad Scan i Kristianstad och
Felix i Eslöv?
- Nej Gunin, men bakgrunden till festkäket förstod jag. Jag kände igen
bilderna. Det var först från golfbanan i Skepparslöv utanför Kristianstad och
sedan från golfbanan i Eslöv. Du talade om Bjäreanknytningar. Då förstod jag
att det rörde sig om konflikten mellan matodling och golf.
- Det verkar tomt just nu på Hallands Väderö. Vi har fått bilder därifrån via
Kajak, som tyder på att Logut, Login och Pax farit till Stockolm.
- Stockholm? Varför detta okontrollerbara beteende?
- Det visste inte Kajak någonting om. Paxe visste om möjligt ännu mindre.
Hon misstänkte det var en ren nöjestripp av korten att döma.
- Nöjestripp? Vem åker till Stockholm för sitt eget nöjes skull, knappast Logut.
- Åkte?
- Jag misstänker att Pax lärt Logut och Login att tjuvåka på underredet till vag-
nar till X2000. Faktiskt ganska bekvämt och snabbt.
- Paxe såg på bilderna som varianter på kort, som amerikaimigranterna sände
hem till efterlämnat folk. Ett sådant vanligt kort visar en häst och vagn, där
vagnen är lastad med kålhuvuden stora som jättepumpor.
- Korten ovan skulle liknelsevis visa på jättestora fågelägg lagda i den stock-
holmska naturen.
- Någonting ditåt. Men jag tror våra vänner är i kungliga huvudstaden av se-
riösa skäl.
- Vi lär höra av dem. Var så säker.

 Vi har placerat vår blogg i
 <ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback