Korparna på Kallskärslid. Akt 284. Fria tankar om frieri?

image293
Akt 284                                                                         2007-05-06

Fria tankar om frieri? 

- Lugar
, det kom en hälsning från Stenshuvud.
- Lugin, från kusin Punin förmodar jag.
- Väl gissat.
- Vågar jag gissa att han är ute och fikar efter Sugin eller Sugut för
någon korpkompis räkning. Nu när de är sura på Vångakorparna, som
prioriterat Bjärlövsgruppens vernissage. Dessutom är Vångakorparna
sura på allt som rör Torekov just nu.
- Vadan detta hat?
- Torekovs fotbollsspelare slog Osby på Torevi i ett div. IV-möte.
- Kan inte stämma. Vångakorparna håller på Killerbergskillarna, som
spelar med Treby, i samma serie. Har du glömt Akterna från 2006?
- Alls icke. Fotboll fanns i bl.a. 92 (24/5), 98 (31/5), 143 (27/9) och
145 (2/10). Men vad gäller det då om?
- Vi får pressa Punin. Jag tror han vet. Han vill att vi kommer till Stens-
huvud och Kivik.
- Du, nu anar jag ugglor i fruktträden. Han vill pumpa oss på vad typ av
äpple våra kära systrar faller för. Tala om fallfrukt.
- Just nu verkar de kunna falla för första bästa korp.
- Tror du Vångakorparnas agerande beror på ren och skär svartsjuka?
- Ren och skär. I så fall snarare syndig och gråtonig. 

Vi har placerat vår blogg i
 <ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback