Korparna på Kallskärslid. Akt 282. "Konst är inte något man kan, för när man kan det är det ingen konst"

image291

Akt 282                                                                          2007-05-04

 


"Konst är inte något man kan, för när man kan det är det ingen

konst"

 


- Kajak,
vad gör vi?

- Sugus, vad det nu än är, du tänker på, gör det absolut inte nu och

framför allt inte här.

- Det är ingenting att skämta om. Sugut och Sugin ser helt förstörda ut.

Vångakorparna lovade komma mellan hägg och syren. Har du sett så

mycket som en fjäder?

- Jag vet var de håller bo. De ligger och trycker vid Balsberget.

- Leker de snapphanar?

- Nej, de väntar på en vernissage i Bjärlöv den 13 juni. De är över-

tygade om en upplevelse som får såväl Rembrandt och van Gogh,
från Akterna 179-183, december 2006, som Halmstadsgruppen, Skagen-

målarna och Expressionisterna att falla från väggarna.

- Du menar att Bjärlövsgruppen skulle överraska?

- Ja, du tror väl inte det är Sugut och Sugin som håller dem borta?

- Ibland undrar jag. De kan vara jobbiga. Våren gör det inte lättare.

- Som tidigare sagts, tur vi har konsten så vi inte dör av sanningen.

- Jag tror Vångakorparna är här den 15 juni. Jag litar på Boris Pas-

ternak och hans uttalande om att "all konst, även den tragiska, är en

berättelse om lyckan att finns till". Dom kommer.

- Ok, då känner jag mig Trygg.

 

Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback