Korparna på Kallskärslid. Akt 317. Överhövan onödigt?

image326

Akt 317                                                                                   2007-06-28 

Överhövan onödigt?

 
- Gunin, i öveflöd onödigheter.
- Lugin, alls icke. Vi åt enbart nyttigheter, som jag kommer till.
- Jag menar förlusten.
- Vi förlorade, enligt min uppfattning, ingenting. Snarare idel framgångar.
- Jag syftar på Torekovs fotbollsförlust mot Hässleholm i division IV N.
- Säg inte Hässleholm. Säg hellre stationssamhället mellan Ignaberga och
Finja.?
- Varför denna mystiska mörkläggning?
- Hässleholm är en lika onödig stad som Eslöv. Minst lika onödiga som
fotbollsförlusten.
- Det var ju trots allt en sorts revansch. Ser vi i Akt 145 (2006-10-02) blev
ju förra året Torekov fyra medan Hässleholm fick finna sig i en åttondeplats.
- Den akten signalerar någonting mer tragiskt än att Hässleholm leder serien.
Och då tänker jag inte på din ev. höstdepression efter serieavslutningen. Jag
tänker på Snorre Säls bekymmer för vännerna i Viken.
- Viken är ju inte med i årets division IV N.
- Vännerna i viken, innanför Brötholmarna vid Hallands Väderö. Sälpesten
är på väg. Vattenvägen. Pesten har konstaterats på Anholt.
- Vi får uppsöka Snorre för en kommentar. 

Vi har placerat vår blogg i
<ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback