Korparna på Kallskärslid. Akt 313. Upptagsdagen?

image322


Akt 313                                                                         2007-06-23

Upptagsdagen?  

- Trevligt att se er alla här till midsommarträff. Hjärtligt välkomna.
- Tack Kajak och Sugus.
- Innan jag bjuder till bords skall jag be Gunin berätta om ett skituppdrag
han fick före besöket på Bornholm. Före maten för att inte störa aptiten.
Hur var det på Bornholm, med det som kommer från hundar?
- Gäller det valpar Kajak?
- Nej Sugut, verkligen inte. Det gäller bajs.
- Kajak, det är ju så på Hallands Väderö och Torekovs mal att hundägarna,
som rastar sina hundar där, har i sina gener att plocka upp efter sina älsklingar
utan påminnelser och anvisningar. Det ligger som sagt i ryggraden på dem.
- Så rakryggat och så hedersamt.
- Ingen ironi, Sugin, om jag får be. På Bornholm är det nog sämre ställt med
skitreflexer.
- Såg nu mycket lämningar?
- Faktiskt inte Kajak. Men många skyltar, och det tyder väl på sviktande gener.
- Vilken lycka för folket i vår omgivning att hundägarna är så exemplariska.
- Nog med skitsnack. Maten väntar. Gunin får berätta mer under trädkronorna
om Bornholm, Stenshuvud och Bjärlöv, assisterad av er andra. Jag är lika för-
veten som syllten.  

Vi har placerat vår blogg i
<ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback