Korparna på Kallskärslid. Akt 344. Pratar i det blå?

image356


Akt 344                                                2007-07-31 

Pratar i det blå?
 

- Gunin,
det fattats mig.
- Lugar, det är nog lättare att säga vad som inte fattas dig.
- Det är lätt att ironisera över olösliga problem.
- Sådana finns inte. Enbart svårlösliga.
- Det jag inte förstår är hur de tänker, kaninerna.
- De tänker inte, de bara gör det. Många blir de.
- De har fått nys om vad vi skrev i Akt 245 (2007-02-24) och
Akt 251 (2007-03-03) om kaninerna som rymde till Spanien.
- De som åkte båt genom hela Europa och Medelhavet, samt
landsteg i Castellón de La Plana och nu bor på en golfbana i
Pinnacle Point Beach?
- Precis. Sedan läste de att du tänker dig till Spanien i höst.
- Andalusien tillsammans med flyttfåglar. Akt 333 (2007-07-17).
- De, kaninerna, vill att jag skall organisera lobbying för att de,
kaninerna, skall få hänga med till sina släktingar i Spanien.
- Hur många är de?
- De uppgick vid frågetillfället, igår, till ett heligt sjutal. Förmod-
ligen det tredubbla idag.
- Tjugoen. I och för sig ostraffbart. Är de medvetna om att de inte
kan flyga?
- Kaniner tänker inte i sådan termer. Du sa det själv. De tänker inte,
de gör det.
- Tänk du då. Om 45 dagar är de 450 stycken. En stor flock. Hur tror
du radarn på Kastrup skulle reagera?
- Ja, jag anade nog att någonstans fanns något hinderligt i deras, kani-
nernas, målmedvetna förbön om uppfyllelse.
- Jag önskar att ett effektivare hinder för smygförtäring, i Kajaks barskåp,
var till fylles för fylleriförseelser.  

Vi har placerat vår blogg i
<ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback