Korparna på Kallskärslid. Akt 339. Medkänslor?

image351
 Akt 339                                                2007-07-25 

Medkänslor?
 

- Marin,
det var ju synnerligen trevligt. Och att alla kom. Även Surinoch Urun.
- Tack själv Kajak, för din medverkan och hjälp.
- Inte nog med att Urun börjar bli gaggig, han verkar lida av sväljasvå-
righeter. Musselskalsbiten, som låste hans näbb var en ruskig upplevelse.
Jag såg hur Surin bleknade genom fjäderskruden.
- Tur, eller kanske rent av skicklighet, att Lugar reagerade som han gjorde.
Han menade att han följde erfarenheter han tagit del av under sina irrfärder.
- Tror du det var riktigt i överensstämmelse med sanningen och vetenskap-
ligt beprövade metoder, de två fall han relaterade till?
- Du menar när en fjärsing fick en krok bortopererad ur underkäken och
när Carl Milles tjur i Halmstad fick hjälp av en ängel, när han höll på att
kvävas av sin egen tunga?
- Ja, det låter sannerligen osannolikt.
- Kollade du hur mycket av koskenkorvan han nyttjade till att bedöva Urun
och hur mycket han nyttjade till att lugna sig själv?
- Jag såg att det åtgick en butelj. Å andra sidan såg jag inta att han lyckades få
en enda droppe genom Uruns näbb.
- Var det hela ett spel för galleriet? Koskenkorva åt Lugar.
- Vad tjänade i så fall Urun på spexet?
- Känner du som jag, vi är någonting lurt på spåret.
- Vi må forska vidare. Hick och skål. 

Vi har placerat vår blogg i
<ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback