Korparna på Kallskärslid. Akt 325. Strandskator på hett plåttak?

image334
Adekvata vägnamn i Glimminge Plantering 

Akt 325
                                                2007-07-06 

Strandskator på hett plåttak?
 

- Gunin
, du ifrågasatte i Akt 321 (2/7) om det förekommit pirater på Ka-
paregatan i Torekov. Du skall veta, att när jag passerade däröver för någon
tid sedan, före regnperioden, såg jag på en och samma gång tre av folket som
klippte gräs. Vad ger du mig för det?
- På sin höjd en högljudd störning.
- Det finns en Strandskatevägen i Glimminge Plantering. En av stugorna ut-
med denna väg har ett uthus med plåttak. På detta tak, väl uppvärmt av solen,
övade några strandskator steppdans när jag passerade förbi. Trevlig upplevelse.
- Då gör den skäl för sitt namn. Verkligen.
- På hett plåttak, borde det inte vara katter?
- Det var klös i Elizabeth Taylor, 1958, i filmen "Katt på hett plåttak". Jag
såg den på en repris i vintras.
- Kattfotsvägen finns i Glimminge Plantering. Senast jag passerad ifrågavar-
ande väg växte där Antennaria dioica. Jag kunde även urskilja exemplar av
Felis silvestri.
- Så den vägen gör  verkligen skäl för sitt namn.
-  Uselt är det med Havsvägen. Den syns inte ens från havet. 

Vi har placerat vår blogg i
<ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback