Korparna på Kallskärslid. Akt 321. Heureka v. Matteus 7.8

image330
Akt 321                                                2007-07-02 

Heureka  v  Matteus 7,
8 

- Gunin
, han är lurig.
- Lugin, är du kvar i cirkusens drömvärld? Alla bra clowner är luriga.
- Jag tänkte närmast på Pax, när han är i tjänsteärende med kurirpost. När
jag frågar honom hur han kan hitta i ur och skur, i mörker och i okända om-
råden rullar han bara plirigt med ögonen.
- Vi berörde detta känsliga ämnet i några Akter under våren 2006 i samband
med Pax och Paxes depressioner och flytt till Hallands Väderö från .
- Jag tror han läser på gatunamnsskyltarna. Han har lär sig att folket samlarl
likasinnade namn inom begränsade områden. Gator med fågelnamn på ett
område, namn med växter på ett annat, yrkestitlar på ett tredje. Och så vidare.
- Icke. Pax är enbart besvärad av detta. Han tycker att namn på en gata eller en
väg skall ha en förankring i det område inom vilket skylten finns. Har du sett
någon kustroddare på Kustroddargatan, någon örn på Örn väg eller någon
pirat på Kaparegatan?
- I Glimminge Plantering har jag sett såväl bofinkar som sälg.
- Undantagen som bekräftar förvillelsen.
- Litorinavägen i Torekov går bitvis på litorinavallen. 

Vi har placerat vår blogg i
<ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback