Korparna på Kallskärslid. Akt 214. I bärgningens trygga vatten.

Korparna på Kallskärslid. Akt 214. I bärgningens trygga vatten.


Bilder: Trygghetens drömbild.
Foto: SSRS, Johan Persson, Gunin

Akt 214 2007-01-30

I bärgningens trygga vatten.

- Kajak, jag tyckte du sov oroligt i natt. Drömde du?
- Ja, Sugus. Jag kände mig förföljd av ett vackert leende.
- Du har väl inte suttit och tittat på Lugins bilder av prinsessan
Madeleine, nu igen?
- Nej, jag läste om en dröm, om en önskan, som gått i uppfyllelse.
Det var i söndagens Nordvästra Skånes Tidningar. Jag hade tidigare
blivit tillfrågad om förlisningar runt våra kuster av Gunin och Logut.
- De har intervjuat mig också. De håller på med någonting om gamla
namnbrädor från förlista och upphuggna fartyg. De flyger ofta in till
Skjulet i Torekov.
- Läste du om den nya livräddningsbåten, Gripen, som kom till Tore-
kov i somras?
- Menar du Akt 101 från den 6 juni 2006?
- Nej, artikeln i NST, ”Första kvinnan som sjöräddare”. Jag trodde
liksom det var Jennies dröm, när jag såg hennes leendet. Men av
artikelns innehåll att döma var det sjöräddningsskillarnas dröm.
- Jaha, det borde du förstått när du såg hennes leende. Hymla inte?
Sjukvårdskunnig är hon också.
- Ja, jag funderar faktiskt på att trilla ur boet för att se om hon kom-
mer till min undsättning och räddning. Rakt ner i gamla stenbrottet.
- Ja, ja. Jag vet du är expert på dagdrömmeri också.


Vi har placerat vår blogg i

Torekov
på bloggkartan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback