Korparna på Kallskärslid. Akt 208. I förlorarnas marker.

Korparna på Kallskärslid. Akt 208. I förlorarnas marker.


Bilder:   1. Död trut (Bockakås)
   2. Svan som spelar död (Badeskär) (Se Akt XVI, januari 2006)
   3. Död säl under förruttnelse (Vita Sand)
   4. Vrakved (vrakbok) i Söndre skog, Hallands Väderö
(Foto: Gunin 2000-2006)

Akt 208 2007-01-22

I förlorarnas marker

- Lugar, det är på något sätt både konstigt och orättvist.
- Så är det Lugin, alla kan inte vara både vackra, rika och begåvade.
Ibland är det inte helt ut en fördel. Jag märker ibland att jag håller på
att bli högfärdig, arrogant och olidlig. Understundom avundas jag
dig.
- Förmodligen hamnar du aldrig på vykort, i varje fall inte som död.
- Försök inte spela Kassandra. Du vet hur det gick för henne. Risken
är att du också, för evigt, kommer att saknas bland vykortens digra
mängd.
- Det var vad jag försökte antyda. Det finns mängder av vykort från
Hallands Väderö. Jag har inte sett något med dött eller döda djur som
huvudmotiv.
- Desto fler med fina och levande djurmotiv. Fåglar, hästar och sälar.
- Men se på träden. De förekommer nästan mer som hel- eller halv-
döda. Både som huvudmotiv och som bidragande blickfång.
- Kan det vara så att träden tränger sig på, står där de står, och har
ibland ett längre liv som döda än som levande. Måste kännas kymigt.
Jag undrar om du verkligen har rätt vad det gäller vykort.
- Tro mig. Jag skall be Logut inventera lite i vykortsarkivet.
- Då kan du spela död för ett tag, precis som Olor i Akt XVI, den 13
januari 2006. Känner jag Logut rätt, kommer han att lägga beslag på
några akter framöver, för egen del, och stapla vykort.
- Jag skall inte spela död. Bara luta mig tillbaka och drömma om en
funnen rumtopf, gjord på åttioprocentig rom och med de finaste Väderöbjörnbären. Kanske ger jag ut ett vykort med mig, krukan och
receptet.


Vi har placerat vår blogg i

Torekov
på bloggkartan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback