Korparna på Kallskärslid. Akt 200. Trix - tricks av Strix med fix musmix.

Korparna på Kallskärslid. Akt 200. Trix - tricks av Strix med fix musmix.


Bilder: Strixmus
Foto:Gunin januari 2007.

Akt 200 2007-01-11

Trix – tricks av Strix med fix musmix.

- Gunin, hur går det med din träning?
- Jo Lugin, efter helgfrossandet är det full fart på både vingflax och
korpspark.
- Nu tänkte jag förstås närmast på ditt pocker-face, din stentuffa
ansiktsmask. Har Strix tålamod med dig?
- Idag spelade han ut en tuff test. Han antydde, att innan vi satte
igång på allvar ville han bjuda på en Trix.
- Vad är det?
- Det frågade jag också. Men han svarade att det fick jag se. Det var
något väldigt sött. Men jag skulle hålla masken vad det än var.
- Hålla masken. Det var kanske daggmaskar? Han har förmodligen
hört om testet bland folk, som skall äta spagetti, med förbundna
ögon, efter att ha fått stirra, med fria och öppna ögon, på ett fat med
levande daggmaskar
- Nej, jag utgick från öppna ögon, för att han skulle kunna kontrolle-
ra reaktionen hos ögon och ansiktsmuskler.
- Han hade en ask med lock. Han sa att han öppnade locket, sedan
fick jag fixa resten själv. Fixa vadå, frågade jag. Samtidigt som han
lyfte på locket kommenderade han: ”Gör dig en musmix”.
- Och du stirrade plötsligt ner i ett par vädjande skogsmusögon?
- Rätt gissat. Han hade också rätt när han sagt ”något väldigt sött”.
Jag trodde han skulle komma med nougat, som jag vet ugglor ogillar.
- Vad sa han om din reaktion? Blev du godkänd? Höll du masken?
- Att musen levde gjorde mig så paff att alla reaktioner låste sig. Inte
ens när han själv började tillreda mixen ändrade jag en min.
- Välkommen tillbaka till verkligheten. Skippa resten av kursen.


Vi har placerat vår blogg i

Torekov
på bloggkartan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback