Korparna på Kallskärslid. Akt 408. Kyrkan mitt i byn - på nytt?

image423


Akt 408                                                                         2007-12-31

  

Kyrkan mitt i byn - på nytt?


- Då så, Kajak.

- Vad då så, Sugus?

- Ursäkten för Onkel Urus. Med tanke på våra dispyter efter Akterna 407,

402, 194 och 191.

- Har du flyttat in kyrkan i centrum av Torekov eller har du utfört något

lobotomiliknande ingrepp i hans minnescentrum?

- Alls ingetdera. Jag bad Pax att fotografera kyrkan från olika vinkellägen,

för att få det att se ut som om den ligger mitt i byn.

- Och du tycker han har lyckats så bra att dessa bilder kan ligga till grund
för en seriös ursäkt tillägnad mig?

- Inte just nu, men väl när nyårsfirandets champagne tillrättalagt dina hjärn-

celler för mina och andras manipulationer.



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback