Korparna på Kallskärslid. Akt 407. Kyrkan mitt i byn.

image422

Akt 407                                                                         2007-12-31

  

Kyrkan mitt i byn

  

- Virrhjärna, Sugus.

- Kajak, jag tyckte moster Ellas julmiddag var helt superb. Sammalunda
tyckte jag mig kunna avläsa i alla de närvarandes anletsdrag. Men du , du
är ju ett stelface.

- Jag är, som du vet, skolad i att hålla god min i elakt spel, minns Akt 195.

Men nu gällde det Onkel Urus, som Gunin asat med sig hem från kontinenten.

Han hallucinerade om ett kors på en kyrkspira. Hans minne borde borde vara
en vitmedad kyrka med vindflöjel.

- Kära Kajak, han blev kanske vitmenad i ansiktet av skräck när "minneskyr-

kan" inte längre låg mitt i byn. Var lite tolerant så här i nyårstider. Han har ju

sett tusentals med kyrkor på kontinenten.

- Men han och Gunin var ju inte helt eniga om vilken katedral som var vilken

utmed Spanien-besökarnas resroute.

- Julfrid, julfrid, Kajak. Jag skall hitta en ursäkt för Onkel Urus alteration.

- Det måste ligga djupare än en vindflöjel kontra en kyrktupp eller ett tegeltak
kontra ett blytak.

- Tag det nu lugnt. Lägg dig i lä på vår granrisbädd till förstukvist.


Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback