Korparna på Kallskärslid. Akt 388. Vindkraft - på gott eller ont?

image402


Akt 388                                                2007-12-04

  

Vindkraft - på gott eller ont?

  

- Login, om jag säger Per och Gudrun, vad säger du?

- Exempelvis, Logut, den 1 augusti och den 24 november.

- Gärna ett nytt förslag, med mera kast i.

- För att du inte skall bli blåst på konfekten får det bli storm.

- Om jag säger vind, vad säger du?

- Är det en förövning inför julens charader? Jag säger att det är en plats där

folk samlar på sig sådana ting, som de borde skänkt till TIK:s loppmarknad.

- Gärna ett nytt förslag, med mera virvel i.

- Ok, jag läser din hjärna, förvriden.

- Du tänker skevt. Kom igen.

- Ok, en last som jag har inombords, men oförmögen att haspla ur mig. Låter

som ett vindspel i hjärnan.

- Ja, du låter vinddriven. Håller du på att gå kvav?

- Storm, vind och kvav. Jag börjar misstänka att du läst årets utgåva av "Bjäre-
bygden", årsbok 2007 för Bjäre härads hembygdsförening.

- Tänker du på artikeln "Välsignad kust"?

- Ja, en sammanfattning kring stormdygnet den 12 maj 1882, signerad Bertil

Wulff, och med en mycket intressant och spännande fördjupning om vrak-

kustens bärgningstekniska vedermödor och problem.

- Vrakkusten, kring Hallands Väderö och Torekov, snuddade vi vid i några

Akter under början av året, januari till mars 2007.

- Jag undrar om Kajak läst artikeln, juridiken kring bärgarelag.

- Hurså?

- Han sågs i går bete sig märkligt nere i tångävjan. Förmodligen var det en

ilandfluten och inte helt tom butelj, med brunaktigt innehåll, som tilldrog sig

hans intresse.

- Enligt Akt 151, av den 12 oktober 2006, skall bärgad sprit anmälas till göken.

- Kajaks egen utnämning. Så här års vet han att en gök inte har någon adekvat

anknytning till fågellivet. Enbart till livet.


Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback