Korparna på Kallskäralid. Akt 354. Aktiekurs.

image367


Akt 353                                                2007-08-27 

Aktiekurs  260 N, 120 35´O
 

- Gunin, nu är jag säker. Det finns ingen fjäril i gulmåran.
- Ok Lugin. Vi må då tidsfördriva med en fjäril i annan position. Jag
skall kolla hur väl du tillägnat dig kunskaperna från Marins aktiekurs.
- Hans aktier ändrar ju kurs varje dag, så det kan förvisso ta tid.
- Jag syftar på hans studiecirkel om aktiekunskap.
- Jaha. Kursen han startade för andra fåglar, så att de inte skall få liknande
frustrationsutbrott som skatan Nuder, när aktiekurserna faller. De skall lära
sig, så att säga, börsens sätt att reagera och förstå finansmarknadernas korre
-lationseffekter, samt att med lugn, sanns och ödmjukhet se sina förmögenheter
växa till sig.
- Precis. Vad förstås med löptid?
- Har sådan med aktier att göra? Jag trodde det var tikproblematik, hyndans
brunstperiod.
- Rent slupmmässigt kan den sammanfalla med tiden mellan utställandet av en
option och en dag då affären skall genomföras. Lång ränta då?
- Bör väl vara minst fyra siffror, exv. 1250%.
- Skärp dig. Löptid på över ett år. Vad är fientligt bud?
- Ja, inte kan det vara brevduvan Pax, han är ju snällheten fågelfierad.
- Låt oss börja om från början. Vad är en fjäril?
- Du är ju ända tillbaka i förra Akten. Det kan vara en amiral eller en gråfibble-
fjädermott.
- Nej, nej. I denna Akten är en fjäril en optionsposition. Vad är konvertering?
- Byta religion, omvända sig.
- Vi byter ämne.
- Inte till arbete. Du vet att arbete enbart är tillflykt för fåglar som inte har
något bättre att sysselsätta sig med. Jag har arbete med att vänta i väntan.
- Se det hellre som så, att det inte är någon glädje i att vara sysslolös, det roliga
är att ha mycket att göra och strunta i att göra det.
- Ok, då går jag och gör det, medan du inväntar de övriga.
- Jag ägnar mig åt vad vi skrev förra året den 27/8, Akt 131.

Vi har placerat vår blogg i
<ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback