Korparna på Kallskärslid. Akt 266. Vårkänslor.

image273
Akt 266                                                        2007-04-11

 Vårkänslor. 

- Gunin
, varför detta just nu?
- Logut, av vårkänslomässiga skäl, önskemål från Sugus.
- Ursäktar du mig om jag inte hänger med?
- Knappast. Du borde minnas de första akterna från december 2005.
- Du menar Akt I och de övriga inläggen kring denna akt. Då är jag
med. Jag reagerade inte med tanke på din ringa blygsel. Du är ju så
att säga producerad där. När hoddan, eller kajutan, fortfarande var
tillgänglig utan nycklar. Jag förstår Sugus drömmande blickar.
- Folket ser nog kajutans omvandling som någonting i stil med den
fula ankungens. Vi fåglar är nog mera tilltalad av håddans tidigare
status. Tillgänglighet är A och O.
- Märker du att jag säger hodda och du envisas med hådda.
- Dialektskillnader. Hådda ytterst på Bjärehalvön, hodda i övriga
delar av Skåne.
- Du, hudda i Limhamnstrakten. Hydda och hütte för en och annan
vilsekommen.
- Mindre vetande håller sig till bod eller skjul, norringar till lider.
- Jag lider. Vi bryter för en hutt innan det blir rent vulgärt som kåk,
magasin, barack eller kyffe. Rent av ruckel. I Sugus drömmar är det
enbart kajuta som gäller, trots att den aldrig guppat som hon tror. 

 Vi har placerat vår blogg i
<ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback