Korparna på Kallskärslid. Akt 144. Sugur, Logins egen snäcka.

Korparna på Kallskärslid. Akt 144. Sugur, Logins egen snäcka.


Akt 144 2006-10-01

Sugur, Logins egen snäcka

- Gunin, jag hörde i valrörelsen att Logins livskamrat, och mor till
hans tre ungar, kallades moderat. Jag trodde hon var liberal.
- Lugin, hon är klart liberal. Det där med moderat har du nog miss-
förstått. Hon kallas ibland av Login och ungarna för Moder At, som
bör uttalas som Moder Ätt.
- Tycker hennes ungar, våra kusiner, att hon är av annan ätt än vi?
Någon bättre, måhända.
- Inte alls. Login träffade sin fru och livskamrat Sugur via Internet.
Hon blindade inledningsvis deras träff under alias @, d.v.s. under
krumeluren, diakritiska tecknet, som brukar kallas alfasnäcka eller
snabel-a, som i internetsammanhang skrivs at men uttalas ätt.
- Jaha. Jag tror mig minnas att i hennes kök finns en skylt som ser
ut som "Moder @". Den trodde jag betydde att hon var expert på att
baka kanelbullar.
- Det stämmer det också, vilket vi får uppleva den 4 oktober.
- Visst ja. Goddy, goddy. Kanelbullens dag.

Vi har placerat vår blogg i

Torekov
på bloggkartan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback