Korparna på Kallskärslid. Akt 166. Finns det is till whiskyn?

Korparna på Kallskärslid. Akt 166. Finns det is till whiskyn?


Bild: Frihandsfärgläggning med rött av Gunin på kartblad (Wikander) från akt XLV 2006-02-20, som visar restland efter att isen vid nordpolen smält.

Akt 166 2006-11-13

Finns det is till whiskyn?

- Gunin, hur är det med oron idag?
- Lugin, vad har du nu snokat upp för någon blåslampa till min häck?
- Vill du ha eländet på upphettningsplanet, så kör jag en slik variant.
Det finns inte en tidning med självaktning, som den senaste veckan
försökt undvika att skrämma hicka på alla och envar vad gäller kli-
matförändringar. SMHI har bekräftat att det blir varmare i Sverige
och på jordklotet i sin helhet. Isen vid polerna kommer att smälta och
hela Torekov kommer att hamna under vatten.
- Må så vara med det. Det lär ta minst 200 år för en sådan världs-
havshöjning. När jag läste siffrorna i tabloiderna skissade jag in en
ny kustlinje på ett kartblad över Hallands Väderö, som jag fann i vårt
arkiv. Jag gjorde det på fri hand från Pinus den Höge-utsikten. Du
kan känna dig lugn. Skaffa en honkorp, föd upp ungar och skapa
generationer av ättelägg. Större delen av Väderön kommer att bestå.
All den is som erfordras för att dränka Kallskärslid finns inte.
- Jag tror jag dämpar oron lite till, med en whisky.
- Behöver du lite is?


Vi har placerat vår blogg i

Torekov
på bloggkartan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback