Korparna på Kallskärslid. Akt 162. Astenopi.

Korparna på Kallskärslid. Akt 162. Astenopi.


Bilder: En fladdrande flagga kan komplementförbrylla.
(Foto: Gunin i november 2006)

Akt 162 2006-11-08

Astenopi.

- Morron Kajak, du vill tala med mig.
- Ja Lugin, Gunin är bekymrad över dina korpögons objektivitet och
klarsynthet.
- Gäller det min flaggfixering i Torekov under oktoberstormen?
- Ja, att du såg en efterbild av en fladdrande flagga efter det att stor-
men mojnat. Det är allvarligt för korpens öga. Lika allvarligt som att
uppleva en successivkontrast. Gjorde du det?
- Du menar om jag till äventyrs efter min fixering av flaggan mot
den ljusgrå himlen såg en ny flagga, med i fixeringsflaggans komple-
mentfärger?
- Precis. Såg du en flagga där det gula korset gick i violett och de blå
fälten i orange? Gjorde du det är det allvarligt; du har i så fall samma
lättmanipulerade ögon som folket. Din objektivitet kan komma att bli
ifrågasatt. Du blir utpekad som blåögd.
- Lugn i stormen Kajak. Jag var bara lite röd- och tårögd på grund av
den hårda vinden; fick en släng av aberration, som möjligen medför-
de en begränsning i min simultankontrast.
- Då så. Bara detta inte medförde någon form av storhetsvansinne.
- Möjligen en hållhake på Gunin i mina relationer till dig.
- Vafalls? Utpressning på gång?
- Ärftlig astenopi, på din sida.
- Förlåt om jag inte hörde.
- Din syn på Sugus. Oförmågan att se ålderssymtomen.
- Unge korp, lär dig att detta har ingenting med korpens öga att göra.
Det är någonting som ligger bra mycket djupare än så. En del av
själens skattkammare. Förhoppningsvis kommer både du och Gunin
att varsebli detta, en insikt enbart möjligt genom egna upplevelser.
- Suck. Tala om variant på upplösningsförmåga.


Vi har placerat vår blogg i

Torekov
på bloggkartan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback