Korparna på Kallskärslid. Akt LXX. Himlastegen?

Korparna på Kallskärslid. Akt LXX. Himlastegen?


Bilder: Vänster upp är tävlingsbild från akt L. Vänster ner är svaret.
Högerbild är underlagsbild för apriltävlingen ”Minneslucka?” nr. 4.
(Bilder: Gunin 2005-2006)

Akt LXX 2006-03-29

Himlastegen

- Lugin, när våren väl kom, välkommen, kom den med storm.
- Tycker nog, Gunin, att det varit lugnt i Pinus den Höge.
- Att du aldrig kan fatta detta med överförd betydelse.
- Logut fick avsluta ”Minneslucka?” nr. 3, från akt L, i går. Töandet
avslöjade svaret. Ja, jag visste redan svaren. Det var ju mitt hemliga
hembränneri.
- Fanns svar från någon annan, mindre övermaga besserwisser?
- Ja. Fast Logut godkänner enbart svaret: ”Damejeanne”.
- Ha, ha. Då missade även du svaret.
- Enligt Logut har alla andra, som lämnat svar hänvisats till sina
respektive krisgrupper eller direkt till närmsta psykiatriska klinik.
Han fick inte godkänna mitt svar. IOGT var en av tävlingens
sponsorer tillsammans med Spritan i Åhus.
-Ok, då går vi på ”Minneslucka?” nr 4. Bilden uppe till höger.
- Jag tycker mig känna igen den där stegliknande konstruktionen.
När jag tömde min damejeanne inför disk och ny laddning, hamnade
jag av någon konstig anledning på ryggen och blickade mot himlen
med en förundrande tanke om jag någonsin skulle komma dit. Men
någonting stämmer inte. Kan min hjärna tagit skada?
- Vi kan diskutera vakuum vid ett senare tillfälle. Nu gäller det för
alla er som till skillnad från Lugins svampiga hjärna, har kvar några
hjärnceller, att inkomma med svar. Denna gång gäller det både vad
och var. Som vanligt svar till: [email protected]. Senast 30/4.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback