Korparna på Kallskärslid. Akt 195. Pokerface via "Countenance"?

Korparna på Kallskärslid. Akt 195. Pokerface via "Countenance"?


Bilder: Reklambild för kattugglan Strix´pokerskola ”Countenance”.

Akt 195
2006-12-24

Pokerface via ”Countenance”?

- Gunin, har du kollat ditt underläge?
- Ärade Lugin, när såg du mig någonsin i underläge?
- Precis. Inte någonsin. När fanns det senast en julklapp
till dig under granen? Där har du ditt underläge. Som du
dessutom har svårt att dölja besvikelsen över.
- Måhända en släng åt det sanna. Men i år har jag fått en
julklapp, som jag redan konsumerat.
- Ja, en del har svårt att bärga sig. Hialösa till tusen. Glupska
som vargar.
- Det var en utbildning med träning. Julafton är slutet på jul-
klappen, inte dess början. Jag har konsumerat en hel månad.
- Låter intressant. Verkar vara något svårtuggat och trögsmält.
- En pokerkurs för Strix, kattugglan i Sandskogen vid Torekov.
En gåva för en gentjänst. Han får annan utbildning av mig.
- Jaha, och nu tänker du bli pokerspelare och miljonär. Du för-
väntar dig kanske ett pokerspel i julklapp. Du är efterbliven.
Pokerspelet var på tapeten att bli årets julklapp, förra året.
- Syftet med min utbildning är inte spelet utan minen, att jag lär
mig, så att säga, att kunna anlägga ett trovärdigt pokerface.
Resultatet kan du få se i kväll, vid julklappsutdelningen. Ingen
skall kunna avläsa mina reaktioner. Ingen skall kunna komma
efteråt och säga att jag blev besviken, glad, nollställd, irriterad
eller uppträdde ignorant och medlidsam.
- Är det inte ett högt pris för en julklapp, att bli betraktad som
en varelse utan empati och känslor?
- Observera att det gäller det yttre. En bra min att lägga sig till
med när jag skall bisitta Kajak vid Ravnahultstinget.


Vi har placerat vår blogg i

Torekov
på bloggkartan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback