Korparna på Kallskärslid. Akt 134. Finn fem fel.

Korparna på Kallskärslid. Akt 134. Finn fem fel.


Bider: Highländer Cattle som modell för ”Finn fem fel”, i vänster bild.
Bäckahästen Forse i rollen som ”Finn fem fel”. (Foto: Gunin augusti 2006)

Akt 134 2006-08-31

Finn fem fel

- Gunin, verkligen populärt inslag i tidningarna.
- Visst Lugin. Göran Persson har en viss förmåga att hålla sig
framme.
- Ha, ha. Nu var du roligare än du var. Förlåt. Visste. Anade.
Det gäller tävlingsinslaget ”Finn fem fel”. Så få fel kan du inte
hitta hos Göran Persson.
- Jag vet. Barnrutorna. Två lika bilder, men fejkade fel i den ena.
En uppmärksamhetsövning.
- Kan du se vad Cattle fejkat i sin bild?
- Inga problem. Horn, öra, tofs i manen och ett ben saknas. Ett öga
för mycket har han fått i mungipan.
- Nästa bild, med Forse, är en svårare variant. Här finns enbart en
bild, den med felen. En är svårare än två.
- Som ”Skotska rörleken”, två var svårare än tre.
- Får jag natten och en flaska whisky på mig innan jag svarar?
- Ok.
- Kan det ha någonting med politik att göra? Att visa upp en enig
bild, som trots allt innehåller fem fel?
- Vilka då fel?
- Skatt på boende, förmögenhet, bensin, el och sprit.
- Glömde du inte nöjesskatten?
- Den försvann med de roliga politikerna, Erlander, Hedlund, Hag-
berg, Ohlin och Hjalmarsson.

Vi har placerat vår blogg i

Torekov
på bloggkartan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback