Korparna på Kallskärslid. Akt LXXIX. "Biggles" - en tönt i vår tid?

Korparna på Kallskärslid. Akt LXXIX. "Biggles" - en tönt i vår tid?


Bilder: ”Biggles” släpper av de liftande brevduvorna Pax och Paxe från
Vä Klackabacke (Akt VII, XIV m.fl.) i Sandhamn, framför Kaféet.
(Foto: Gunin april 2006).

Akt LXXIX 2006-04-26

”Biggles” - en tönt i vår tid?

- Lugin, välkommen tillbaka från Fjärran Östern. Hur var det i
Kristianstads Vattenrike och bland korpbrudarna på Vångaberget ?
- Gösses Gunin, vilket liv. Vårvärmen, som äntligen kom, och därtill
konkurrens med korparna från Ryssberget. Tala om ryska smällare.
Skönt att vara tillbaka i Vilda Västern, som är rena söndagsskolan. Men hela hopen hotar med att komma hit och fira midsommarhelgen på Väderön. Sugin och Sugut lockade och lovade borum.
- Ja, du ser något mer än förstörd ut. Rent av störd, ser du ut. Du verkar ruggad i fjäderdräkten. Rent av oanständig.
- Pax och Paxe, våra konverterade duvor, hade fixat lift hit från Klackabacken i Vä med ”Biggles”. Efter kubbningen med ”ryssarna”
kände även jag för lift hem. Duvorna fick plats i cockpiten, men jag
fick sitta i luftintaget. Tönt och skitstövel är han, och inte kan han flyga med egna vingar. Och hade det inte varit för duvornas konst i
navigering hade vi hamnat mitt i Oadammen. Döp om honom till
”Biggloose”.
- Han tvingade dig inte.
- Hur har det varit på Väderön under påsken, under min frånvaro?
Fruktansvärt trist förmodar jag.
- Alls icke. I morgon, när du har fått vilat upp dig, skall jag berätta.

Vi har placerat vår blogg i

Torekov
på bloggkartan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback