Släkttavla. Mellan-Akt I.

Mellanakt I.

Korparna på Kallskärslid

Släkttavla

för några av oss korpar som härstammar från
Hallands Väderö

Jag är sagans nuvarande ledare och heter Gunin.
Jag har en sammaäggstvilling, min syster Sugin.
En äldre bror till mig heter Lugar.
Hans sammaäggstvillingsyster heter Sugut.
Min yngre bror heter Lugin.

Mina föräldrar, pappa Kajak och mamma Sugus,
hade tre ägg i boet men kläckte fram fem ungar.
Tre pojkar och två flickor. Det är vi som skall föra
sagan vidare. Pappa kommer från Väderön och
Mamma från Kullaberg. De träffades söder om
Torekov, vid ”Emils Ruff” (En då gammal förfallen
kajuta, idag ersatt med en nybyggd replik).

Mina farföräldrar hette Marun och Marin.
Mina morföräldrar hette Urun och Surin.

Jag har en farbroder som heter Login. Han samlar
all information på sin Oddo (en sorts dator).
Logut är en kusin från Hovs Hallar. Han jobbar
som bibliotekarie inom släktens bibliotek.

Två ytterligare kusiner är Fugin (Kullaberg)
och Punin (Stenshuvud).

Bland övrig släkt och vänner kan jag idag nämna
två: Nuder (”den tjuvaktiga skatan”) och Luder
(”den lättfotade kajan”).

Er Gunin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback