Korparna på Kallskärslid. Aktv1092. Kärlek i Torekov.

Akt 1092                                                                           2014-05-28

 

Kärlek i Torekov

 

Övervakningskameran här.

 

Helt enkel därför att Gunin och Lugin måste tänka till.

Därtill. Dessutom. Framför allt.

Enfaldigt, för att behöva visa att fåglar har ett känsloliv mer än folket.

Tvåfaldigt, folkets är kärlek och mat.

Trefaldigt, fåglarna har därtill fågelsången.

Fyrfaldigt beröm för allt go och gott i holkarna.

Bevis, mina egna bilder för dagen.

 

  

Ungarna undrar ibland var deras föräldrar blir av.

Övningar i tålamod är impopulära.

 

 

Mycket impopulära.

Misshagliga.

Men knappast okärt.

 

  

Goda råd är god föda värd.

 

 

 

Möjligen är stenskvättans bemötande mig okärt.

Illa ackrediterat.

 

  

 

De skräniga strandskatorna lägger sina ägg direkt

i strandgruset.

Slarvigt, om jag får säga min mening.

 

PS. Folket i brist på egen sång, förvånansvärt nog, fixar till

olika musikaliska aktiviteter, som exempelvis:

 

 

 
 

  

 

Vi har placerat vår blogg i  <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.sen

 

I samarbete med

http://marintrafik.blogg.se

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback