Korparna på Kallskärslid. Aktv1101. Gångna tider i Torekov.

Akt 1101                                                                           2014-07-05

 

Gångna tider i Torekov

 

Gunin, du har observerat att Login och Logut börjat

tangera vår, Kajaks och Marins intressesfär under

misstagsserien . . .

– Kanske, som vi sa Lugin, ett misstag att låta dem

breda ut sig om haverier och Skjulavandringar. . .

– Vårt missöde . . .

– Vi återgår dit där vi slutade, efter alla vrak-Akterna

från 1850 till 2006, om haverister som klarade sig och

kunde segla vidare . . .

– Vi tar tyska Truenfelts, i brytningstiden mellan två

livräddningskryssare, Torekov och den 1945 nyinsatta

Bernhard Ingelsson.

 

  

- Beaktande de tre piloterna var fartyget förmodligen under

resa mot Norge.

 

 
– Vad avser Bernhard Ingelsson kan vi bland många Akter

hänvisa till 976 den 23/12 2012 och 969 den 18/11 2012.

– Vad avser hänvisningen till Skjulavandrarna, finns i

Akt 1022, den 23/6 2013, bilder från 1905 och 1933 . . . .

– På Hofman Bangs 1905-foto känner vi igen från vänster:

Ludvig Wargren (1869-1947), Friden Kullenberg (1850-1929),

N N, hunden Flora, Carl de la Motte, hundhussen Axel

Kullenberg, Petter Persson och Emil Lindberg.

– På Axel Wallerts målning från 1933, i samma Akt, känner

vi igen från vänster: Helge Pettersson(1910-1960), Ernst

Kullenberg (1889-1958), Nils Kullenberg(1898-1956), Otto

Nilsson (1881-1968), Julius Johansson (1885-1967), Friden

Kullenberg (1884-1938), Olof Hall och Julius Larsson (1893-1952).

– Vi kan komplettera med en vandring av typ 45 år senare . . .

– Där vi känner igen:

 

  

Esajas är son till Julius i målningen från 1933 och Lars

till Ernst . . .

– Från Ernst en vidare koppling till sista bild Akt 1085 från

den 29/4 2014 . . .

– Till någon som förmodligen kallat Ernst för morfar.

– Vi kommer att vandra vidare.

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

I samarbete med

http://marintrafik.blogg.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback