Korparna på Kallskärslid. Akt 982. Kompromissernas otydlighet i Torekov.

Akt 982                                                                   2012-12-29

 

 

Kompromissernas otydlighet i Torekov

 

Logut, evigt elände . . .

– Vafalls Login, har även Punin och Fugin hört av sig?

– Kommer kanske, men avsåg inte detta . . .

– Ok, jag inser; tankar kring Årskrönikan . . .

– Jag måste instämma med alla folkens politiker, som inte

snabbt nog kommer till syltburken . . .

– Jag vet, jag vet: ”Vi nådde inte ut med budskapet . . .

– Nu senast i SvD . . .

 

 

 

– Jag trodde också, inledningsvis, att ledaren ville tala om att turismen

till Kairo enbart är som en västanfläkt mot turismen till Torekov . . .

– Så avser den Torekovskompromissen, konungens maktstupa 1974, efter

Grundlagsberedningens arbete i Torekov, under en vecka 1971 . . .

– Men turister till Torekov i alla fall . . .

– Som vi tidigare påvisat, via ett antal Akter, så borde det stått om ett avstånd

från Hallands Väderö, där beredningsfolket i sanning satt och mumsade fru Sjölins

hembakade och måsäggsgula sockerkakor när Lidner knäppte till . . .

– Mer konstiga konstigheter?

  

– Ja, varför kompromissas det med gamla fina hantverksduktigheter

och gedigna datorbefriade konsulttraditioner?

– Därför att det kan bli kompromisslösa märkvärdigheter . . .

 

 

 

– Frågan är tydligen berättigad.

– Byggnadsplaner verkar däremot vara ”ett fritt fram” för

alla typer av kompromisser . . .

– Planer anses understundom så ihåliga att ett kompromisslöst

tolkande kan tolkas som ett ”hål i huvudet” på tolkaren . . .

– Suck. Kan tydligen inte ens botas med minnesplåster.

– På tal om tolkning har vi ju fått ett antal nya ord . . .

– En del ren stöld, om du vill höra min uppfattning. Exempelvis

”räckviddsångest”, som avser hastigt strömlösa elbilar . . .

– Vad säger du, vi har ju ofta sagt så när vi flyger från Torekov

till Hallands Väderö vid rådande västlig kuling och med enbart

en mussla i krävan . . .

- ”Kopimism” har vi hört långt innan nätpiraterna fick en egen

religion. Tänkpå alla korpar från Halland, som inte kan säga r.

– Vad är med r korpimism?

– En korp i borderläge mellan optimism och pessimism.

– Jag känner för det, att önska alla ett GOT NYTT ÅR.

 

 

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i  <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback