Korparna på Kallskärslid. Akt 799. Öronledsnad i Torekov.

Akt 799                                                                2011-06-28

                          

Öronledsnad i Torekov

                             

– Pax, du ser stressad ut, du verkar ovanligt spretig i fjäderdräkten.

Är du rädd för någonting?

– Nej, Pax. Men jag glömde en sak i förra Aktens uppräkning. Visserligen

poängterades Batterivallen, men specifikt borde jag nämnt Minan. Den

är ju ett skötebarn, trots hemskheten bakom, eller inuti.

– Varför denna genanta uraktlåtenhet? Var du likväl rädd? Gick du på en

mina?

– Ja, på sätt och vis. Det gick ett rykte om att den skulle krevera.

– Hur tolkade du in detta?

– Jo, dels flydde folk långt ut på Morgonbadsbryggan . . .

 

 

 

 

. . . dels tömdes hela innerhamnen på båtar.

 

 

 

– Inte Wasa.

– På tal om rykten, så ryktas det om att hon redan står på bottnen.

– Sin egen eller hamnens?

– Nu har vi nått botten. Jag ger mig iväg för att förhöra Lugar. En klart

sämre ögonfröjd men desto mer av öronsmärta.

– Frimärksföreningen?

– ”De okändas förening”.

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback