Korparna på Kallskärslid. Akt 800. Spå om spår av SPA i Torekov.

Akt 800                                                                2011-07-01

                          

Spå om spår av SPA i Torekov

                             

– Sugus, du ser avstressad och lugn ut, och välansad i fjäderdräkten. Välkommen

hem. Var kontinentaltrippen givande?

– Tack Paxe. Mycket tillfredsställande och föga tärande.  Jag har besökt ett antal

anläggningar för SPA och god mat ute i Europa . . .

 

 

 

. . . och kan konstatera att Bjäre-bygden ligger mycket bra till vad gäller

maträtter med inslag av fisk och skaldjur. Jag har just besökt Montanus

SPA vid Norra Stranden, för uppfräschning av min fjäderdräkt, och avgivit

några råd från kontinentala SPA-anläggningar.

– Ja, jag såg att du följde traditionen att på något sätt lifta sista biten hem.

Jag tycker kampen är trevlig, oaktat att Pax ogillar gimmicken.

– Ja, jag vet att han tycker att vi bör flyga med egna vingar, när vi nu fått

den förmågan och begåvningen.

- Jag har inte sett Kajak, har du gett honom på båten?

- Han, tillsammans med en del andra korpar, letar båtar. Det kan bli jobbigt

och ta sin tid. Många gamla segelfartyg är i Kiel just nu. De kommer nog inte

till våra farvatten förrän i samband med Tall Ship Race i Halmstad i början av

augusti. Och då förmodligen norrifrån. Vi kanske slipper dom hela juli. Jag liftade,

som du såg, med en veteranbil, på flaket, därav behovet av fjäder-SPA.

 

 

 

– Var det bra go hos Montanus?

– Han var nöjd. När jag kom höll en gråsparv på med lusbad i

grusbaljan och en ung grönfink sov sin skönhetssömn efter bad . . .

 

 

 

 

. . . och jag visade en ny återställningsmetod med hjälp av en fjäderskral

kråka. Han kom släpandes till anläggningen, men efter idogt arbete

kunde han lämna den med högburet huvud. Kontinental finish.

 

 

 

 

– Ser ju mycket lovande ut. Jag får kanske skicka dit Pax, han ser sliten ut.

– Jag förstår att han haft en del upprivande duster med Lugar, släktens svarta korp.

– Fiskrättsberömmet får styra valet av Aktens ”frimärksförening”:

 

 

  

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback