Korparna på Kallskärslid. Akt 648. Torekov fornminnesförklaras.

Akt 648                                                                2010-03-23

 

Torekov fornminnesförklaras

 

- Gunin, såg du i NST den 19/3? En del av Torekov skall fornminnesförklaras. Har några av de
Boende börjad bli efterblivna eller senila?
- Urus, lugna ner dig. Läs själv. Tro inte på Login. Han driver med dig. Det gäller Varmbadhuset.

 

 - Aj aj. Varmbadhuset. Det känner jag väl. Inflygningsgavel mot Torekov från Hallands Väderö.
Jag var med vid invigningen 1877. Såg det hela från Barfothastången som stod på Gibraltar, invid
badhuset.
- Det gäller att Torekovs Turist- och Badförening vill ha bandhuset byggnadsminnesförklarat.
En ren och sund tanke. Här får du se en bild en bild som talar sitt tydliga tecken.

 

 - Sa du någonting om byggnadsminne eller rivningstillstånd?
- Du, nu råkade du ut för ett spratt igen. Det är en bild från ombyggnaden efter den
ombyggnad som inte borde blivit en ombyggnad, om du förstår.
- Förlåter du mig om jag inte förstår, eller blir du sint?
- Ja och nej, om du vill. Vi spanar in en bild till, sedan börjar vi om, nästa gång,
från början.

 

  

Vi har placerat vår blogg i <a
och 118href=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/
>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback