Korparna på Kallskärslid. Akt 470. Fängslande genom fängsling?

image485

Akt 470                                                                        2008-04-29

  

Fängslande genom fängsling?

  

- Kajak, nu känner jag av att det är vår, att vintern helt tappat sitt grepp. När

slån och sippor blommar och björken har fått gröna musöron, ja då är det vår.

- Men Sugus, någon måste ha kopplat greppet på vintern, fängslat vederbö-

rande, för att kunna ge oss denna fängslande tid av grönska och blomsterprakt.

Jag säger så, för jag träffade en liten nyanländ sädesärla, som flugit längs med

Hallandsåsen en sträcka. Han hade sett en lada med en stor skylt på väggen.

Skylten förkunnade: "Vinterförvaring". Ärlan var fullt övertygad om att någon

låst in vintern för förvaring, medan flyttfåglarna fixade till arternas överlevnad.

- En grön 1:a maj, då har vi snart några av våra släktingar från Kullen här, för

att i sedvanlig ordning förkunna att vi på Bjäre har en fin vårgrönska, med en

som alls inte kan mäta sig med rododendronprakten kring Sofiero, Kristine-

lund och Krapperup.

- Vi får väl bada dem i Oadammens och Ulagapskärrets liljedoftande vatten,

när de dyker upp, eller ner, på Hallands Väderö.
- Ja, jag minns Akt 273 från den 18 april 2007.

Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback