Korparna på Kallskärslid. Aktv1133. Synd utan fynd i Torekov.

Akt 1133                                                                                    2015-02-23

 

 

Synd utan fynd i Torekov

 

– Urus, det sades om mig, i sistlidna Akt, att jag inte är med

min tid . . .

– Jo Urun, vi båda häcklas, jag över att inte kunna hålla isär tider . . .

– Nog mer sanning, i så fall, som denna Akt kan påvisa.

– Vet jag intet om, vad jag vet är att Naturvårdsverket jagar enar

på kustremsan runt Bjärehalvön, så tacka för att de försöker

fly över isen till Hallands Väderö . . .

– Mitt isdrama är i vart fall folkligt . . .

– Hur så mänskligt, ”för egen maskin” . . .

 

  

– Smet för egen maskin gjorde däremot en

bensinknyckare i egen eller annans motorbåt . . .

– Du, åtta år tidigare, och väl medveten om

att Torekov inte härbärgerar någon polisbåt, att

kustroddarna upphört, Bernhard Ingelsson var

i isbtytartjänst och tullarna på tjuvfiskeutryckning . . .

- Riskfri bensinstöld?

– Ja, även Petter Bruce från Akt 871 har lagt av.

 

  

– Polisen kom, och tog upp jakten i en båt . . .

– Djärvt, notisen anger inte vilken typ av båt . . .

– Eftersom polisen inte lyckades hinna upp

bensinsvindlarna tyder det på en roddbåt,

med eller utan segel . . .

– Har ju alltid funnits ett stort urval i Torekov . . .

– Inte enbart på vykort, även i verkligheten . . .

 

  

– Bara att välja och vraka . . .

– Vrakeka, hamneka eller skuteka . . .

– Vrakeka, som i Akt 202 den 16/1 2007?

 

  

– Påstods att bensinstölden fick

stora världsomfattande konsekvenser . . .

– Risk för ransonering . . .

– Enligt filmen ”Massor av whiskey” kan vissa

motorer drivas med slik vätska . . .

– Då kommer nog spritstölderna som brev på posten . . .

– På posten, snarare  hembränning eller smuggling, kanske . . .

– Som i Akt 956 den 10/12 2012 . . .

 

  

– Kommer i så fall att synas i statistiken  . . .

– På tal om film så rullade slika på Olympiabiografen under

stöldperioden . . .

– Rena fantasier . . .

– Nåja, vad sägs om ”Slå nollan till polisen”, ”Nu tar vi polisen”,

”I fräckaste laget”, ”Stöten” . . .

– Dessa hade nog Wiktor J Paulsson och Erik Håkansson gillat.

– Kanske även ”Borta med vinden”, ”Farliga desperados”, ”Full

gas skepparn”, ”Maffian”, ”Lagens våldsamma män” . . .

– Men knappast ”Bakom flötet” . . .

– Hur månntro med ”Häng dem högt”?

- Med framåtanda, som du ser, kan du komma vart du vill

här i världen . . .

-  Möjligt, jag har massor av framåtanda, fast jag inte vet

vad jag skall inrikta den på . . .

- Nästa Akt kanske.

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

I samarbete med: http://marintrafik.blogg.se

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback