Korparna på Kallskärslid. Akt 1235. Luckor för luckor i Torekov

Akt 1235                                                                                                         2017-01-17

 

 

Korsordsluckor i Torekov

 

 

– Nu, Gunin, viner vinternordan runt vårt Pinus den Höge . . .

– Hugeligen ja, Lugin, bra tid att sitta med korsord på biblioteksgrenen . . .

– Du, korsord är väl en typ av luckor?

– Du, du tänker på luck-Akten 1228, den 30/11 2016 . . .

– Snarare kanske på luck-luck-Akten 1231, den 19/12 2016 . . .

– Jag hänger med, den Akten rättade fel till att bli rätt . . . 

– Som korsord, fel som kan bli rätt när rätt korsar fel . . .

– Jag hänger med . . .

– Gör vi fel eller rätt om vi gör en Korsords-Akt . . .

– Helt rätt om vi kör med bildanknytningar till Torekov . . .

– Kan aldrig bli fel . . .

– Vi bifogar alternativa bilder, inte för att de föreliggande är

    fel, utan för att det är rätt att det görs nya alternativa korsord . . .

– Vintern kan bli lång, oaktat att mildhet just nu råder.

– Först ett korsord med Väderöbåten Arild under vårutrustning

    på hamnplanen . . .

Arild & S:a Thora har medverkat i en hel del tidigare Akter . . .

– Jag ser framför mig många intressanta korsord . . .

 

 
 

– Akter med Morgondoppsbryggan är inte färre . . .

– Senast i Akt 1233, den 28/12 2016 . . .

– Och inte minst 1215, den 29/8 2016 . . .

– Jag ser framför mig många intressanta korsord . . .

 

  

– Hamnplanen är intressant ur många synvinklar . . .

– Jo, jag ser framför mig många intressanta korsord . . .

– Antalet supportande Akter är för många för att räknas upp . . .

– Godtyckligt klickande i högermarginalen ger chansen 2 på 5

    att hamna i hamnen . . .

– Eller hamnens omgivning . . .

 

 
 

– Bilden ovan är ett svar på förra Aktens tömda och

    tomma innerhamn . . .

– Stänga en lucka . . .

– Snarare låta en grön oas ersätta en blå lagun . . .

– Restaurangliv i stället för båtliv . . .

– Lönsamhetskalkyl . . .

– Nästa korsord, hamnplanen från en något högre nivå . . .

– Ok, jag ser framför mig många intressanta korsord . . .

 

  

– Nu följer Lotsstugan och Varmbadhuset . . . .

– Två Akt-kändisar . . .

– Jo, jag ser framför mig många intressanta korsord . . .

Vindkraftverket, det nu rivna vid reningsverket, är

    ingen stor Akt-aktör . . .

– Men till skillnad mot Lotsstugan är objektet svårare att

    avgöra som rätt- eller felvänt . . .

– Alternativa vindprylar finns för korsordskonstruktörer . . .

– Ok, jag ser framför mig många intressanta korsord . . .

 

 
 
 

Storgatan kan, som så många Akter visat, var lugn eller stressande. . . 

– Jo, jag ser framför mig många intressanta korsord . . .

 

  

– Nu vässar vi pennorna.

 

  

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

I samarbete med: http://marintrafik.blogg.se

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback