Korparna på Kallskärslid. Akt 1193. Torekov, väg på väg, gång på gång

Akt 1193                                                                         2016-04-08

 

 

Torekov, väg på väg, gång på gång . . .

  

Marin, mycket är det här med åtgärdsprogram för vägars miljöskyddande,

om jag får tro olika pressnotiser . . .

 

  

– Inte enbart vägar Kajak, det verkar även gång på gång gälla gång,

stig, gränd eller vandringsled . . .

– Ja, jag undrar, till vart de skall leda . . .

– Utan att känna leda vill jag att vi visar några såväl presumtiva som

redan drabbade objekt . . .

– I tid och rum, objekt som får tala för sig själv vad gäller miljö . . .

 

 
 
 

– Hoppas, vid behov, att något typ av åtgärdsprogram är på väg . . .

– Eller i vart fall på gång . . .

– Oavsett byggteknik eller nyttjandefunktion . . .

– Utformning, ytstruktur, fordonstyp, stopp och parkering . . .

– Asfalt, typ Akter som 153, 539, 544 eller 1088, den 12/5 2014 . . .

– Glöm inte alla trafikskyltar som måste skylta om trafik . . .

– Typ Akt 1137, den 14/9 2013 . . .

 

 

– Du, jag läste en gång till, texten under rubriken överst ovan, upptill . . .

– Och?

– Jag tog helt fel. "På väg" avsåg inte en åtgärd för väg utan ett

begrepp i överförd betydelse . . .

– Jag förstår, det var en miljöskyddsplan omfattande någonting

som var under framtagning, på gång, på väg . . .

– Så slammigt av mig. . .

– Skämmigt, skändligt, menar du?

– Nej, slam. Slam från reningsverket. Typ Akt 1190, den 23/3 2016 . . .

 

  

– Väg har varit svårtolkat i många olika sammanhang . . .

– För oss med asagudarnas tro är det inte lätt med Lukas 14:23 . . .

– Kanske övermaga att jämställa Pinus den Höge med Himmelriket . . .

– Därtill, för att komma till Hallands Väderö, behövs en båt . . .

– Eller vingar.

– Varför inte simma?

 

  

– Ja, vaför inte, enligt Karin Boye gäller: "Nog finns det mål och

mening i vår färd  -  Men det är vägen som är mödan värd" . . .

– Ska vi dra i gång ett nytt "Väg-epos", likt "Tredje vägen" i många

av 800-Akter under jan - april 2012 . . .

– Gong-gong.

– Ok, vi följer Johannes: "Vägen, sanningen och livet".

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

I samarbete med: http://marintrafik.blogg.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback