Korparna på Kallskärslid. Akt 1122. Mot stämning i Torekov.

Akt 1122                                                                           2014-12-24

 

 

Mot stämning i Torekov.

 

– Övervakningskameran här

 

Ni tror inte jag ser mer än jag gör.

Men så gör jag.

Och så anar jag.

Att någonting är på gång.

Inför nyårsfirandet.

Någonting åt 2008.

Ni minns då Akter som 409, 410 och 413.

Januari 2008.

Innehåller önskan om Gott Nytt År.

Men huvudtemat är nyårsrevy.

Kan jämföras med Akt 516, den 30/12 2008.

Även Akt XVI, den 13/1 2006.

Tiden går, initiativen består.

Jag har iakttagit Olor och Cygnus med likasinnade.

 

 

De tränar.

Uppenbart inför ny uppsättning av Svansjön.

Möjligen Dansen kring undervattenstången.

Verkar vara svårt att hålla takt och ring i kulingen.

Cardeulis med kompisar söker uppenbart

körinspiration från SVT inför egen nyårskonsert.

 

  

Medan andra bara tänker på julmat.

Svanarna gav upp i skvalpet.

Putsade upp sig och startade om i lojare vatten.

Dagsformen, ringrosten, påverkar ringformen för dagen.

Dessbättre återstår några övningsdagar till.

  

 

Nu återstår väntan på snö och ett Gott Nytt År.

 

 

 

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

I samarbete med: http://marintrafik.blogg.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback