Korparna på Kallskärslid. Alt 1006. Är i vår eller min-

 
 

Akt 1006                                                                                                    2013-04-18

 

 

Är i Torekov vår eller min

 

– Hej, Övervakningskameran här.

Vad vill jag i denna brytningstid?

Jo, vilka förbryter sig. Jo, Korparna.

Det är mina domäner de är inne och tafsar i.

Kustlinjen, fågelstrecken, fartygen.

Nu lägger jag ut ett konglomerat om våren.

Jag har lånat bild från NST och från tidigare Akter.

Och sedan kan det väl vara bra med det. Bra så.

Efter fyra veckors försening varade våren enbart i två dagar.

Sedan blev det sommar.

Håll till goda i värmen.

 

 

 

 

Kan vårkänslor snabbkonverteras till sommarkänslor?

En viss tveksamhet syns föreligga.

Mindre tveksamhet visade, som sagts, vintern i sin reträtt.

 

 

 Från januari till april.

Men någon is till Hallands Väderö blev det inte.

Den utdragna arbetstiden till trots.

 

 

  

Vad blir det nu?

Fotboll. Förlust redan i inledningsmatchen.

Mot Jonstorp. Gammal motståndare i bandy och ishockey.

Ni minns alla Akter som 641 och 643, februari 2010.

Nu spökar Kulla-killarna under resten av året också.

Fugin lär höra av sig.

 

Siktar TIK in sig på att bli jumbo i år?

Verkar inte bekymra vare sig pjodder och schattar.

Våryra. Finkar som finkar. Kel som slagsmål.

 

 

 

 

Blommor däremot kan man lita på. Snödroppar, krokus, scilla,

blåsippor, vitsippor, gulsippor och många andra vårinbrytare.

Slår ut gör de kanske, men slåss gör de inte.

 

 

  

Permafrost och glaciärer finns ju inte i mina domäner

Närmast är väl ett snöigt, isigt och rimfrostbelupet

Getaryggskärr Hallands Väderö.

När snö och is tröttat ut oss, vad händer då.

Jo, folket klär åkrarna med plast, för att vidareleva i en

känsla av evinnerlig oövervinnelig is.

 

 

Fick ni inte nog i Akter som 650 (25/3 10), 655 (3/4 10),

897 (16/4 12), 773 (19/3 11), 274 (18/4 07) och 265 (4/9 07). 

 

 

Vi har placerat vår blogg i  <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.sen

 

 

http://marintrafik.blogg.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback