Korparna på Kallskärslid. Akt 963. Vandalism eller lismeri kring Torekov.

Akt 963                                                                   2012-11-02

 

 

Vandalism eller lismeri  kring  Torekov

 

Marin, jag tror jag kommit på någonting . . .

– Kajak, makalöst otroligt . . .

Blanda inte in Sugus i detta. Då kan jag bli makalös.

– Orosgruppen på Väderön . . .

– Nu igen, makalöst . . .

– Är oron beroende av oro för vandalism, typ som på bilden . . .

 

 

– Liknar mer en form av lismeri. Signal från någon till någon

i lufthavet att här i vattenhavet ligger Hallands Väderö . . .

 

 

 

 

– Rent ut av reklam, kan tänkas . . .

– Ja, inte mycket till vandalism jämfört med vad vi och

Funin visat i Akter från Hovs Hallar, som 710 . . .

Menar du att du tror gruppen letade efter nya platser

för utökad reklam?

– Nej, jag tror inte oron berodde på ting i luften, snarare på

ting i vattnet. Sälar. De letade efter sälar, döda eller levande.

Beståndet visade tecken på minskning . . .

– Jag vet icke. Jag menar jag vet inte om du har rätt. Jag

pratade med Snorre Säl härförleden. Han berättade att just

i höst uppehåller sig ett större antal sälar på kobbarna vid

Vasalts allmänning, söder om Glimminge Plantering.

Upptakten var höstmötet där med Sälskapet Hallands Väderö

Marin-natur, Akt 793, 2011-06-10 . . .

 

 

 

 

Du menar sälarna finns, levande och glada . . .

– Vi måste forska vidare i orosskälen.

  

 

Vi har placerat vår blogg i  <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback