Korparna på Kallskärslid.Akt 891. Vattenorgel från Torekov.

Akt 891                                                            2012-03-25

 

 

Vattenorgel från Torekov.

 

 

Kajak, hur blir det? Eller snarare hur blev det?

– Marin, du syftar på min uppenbarelse i senaste Akten.

Omöjligheten, som du så burdust kallade den i ditt hädiska

utfall. Men lyssna nu. Den kom initialt från ovan, som uppen-

barelser brukar göra. Nerfirad som en orgelsymbol utmed en

himlastege. Samtidigt föddes en rad minnesbilder i den del av

hjärnan som hanterar uppenbarelser. Först naturligtvis kaoset

från kyrkan med resterna av den slutlåtna orgeln i container-

frack. Därefter kyrkans båt DagmarVarvet i Torekov . . .

 

 

 

 

. . .  en båt vars minnesbild var präglad av trivsel i en omgivning av

containrar, utan att för den skull känna sig skrotfärdig . . .

 

 

 

 

 

. . . Erkänn, ett containersammanhang. Var varvsbesöket av Dagmar

en uppenbarelse om att få bli ombyggd till containerfartyg?

– Jag är stum.

– Men inte skrotcontainern på kyrkogången. I uppenbarelsen är orgeln

återvunnen och rekonstruerad till en helt ny orgel, en välljudande containerorgel . . .

 

 

  

. . . tala om recycling.

– Jag är stum.

– Det är inte slut. Uppenbarelsen har just börjat. I nästa dimension

har Dagmar uppnått sin dröm och konverterat till containerfartyg . . .

 

 

 

. . . och hon kan nu ombesörja transporten av containerorgeln till

Hallands Väderö.

- Jag är stum.

- Men inte orgeln. Den kan nyttjas på många sätt. Som vattenorgel, som

vi sett i Oadammen, i Akter som 105 och 112, juni – juli 2006, vid behov

i Engelska kyrkogården, Akt 802 eller i det Retreatcentrum, enligt Akt 628,

som skall skapas i f.d. Skogvaktarbostället.

- Nu är jag inte stum längre. Jag har kollat in kyrkans armada.

Den ligger vid kaj, oförstörd. Såväl Dagmar som nytillskottet från

Sjöfartsverkets karteringsverksamhet.

 

 

 

– Vem har sagt att en apokalyps uppenbarar sig med stuns.

– Knappas du själv. Du är ju av naturen ganska senfärdig.

– Jag tror det blir premiär den 1 april.

 

  

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback